X

فیلم استرچ پالت چیست و چه کاربردی دارد؟

09121167683 مشاوره خرید استرچ پالت
فیلم استرچ پالت

فیلم استرچ پالت به شما کمک می کند تا بتوانید برای اتصال محصولات به پالت از آن استفاده کنید. همین مسئله باعث می شود تا بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف داشته باشد و حمل و نقل محصولات و کالاهای تولیدی کسب و کار خود را بدون دردسر به محل مد نظر انجام دهید. مهم ترین مزیت نایلون های استرچ مربوط به کاهش آسیب دیدن محصولات و محافظت از نیروی کار در برابر صدمات می باشد. برای این که با این دستگاه بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

استرچ پالت شیرزاد
استرچ پالت شیرزاد

فیلم استرچ به عنوان یک نوع پوشش پلیمری می باشد که شما می توانید برای بسته‌ بندی، حمل و نقل اجسام و بسته‌ ها از آن استفاده کنید. این نوع فیلم به دلیل خاصیت انعطاف‌ پذیری و خطی آن، به عنوان یک محافظ برای اشیاء مختلف استفاده می‌ شود. با توجه به که این فیلم بیشترین کاربرد را در صنعت دارد برای این که با انواع فیلم استرچ و کاربرد آن آشنایی پیدا کنید در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

فیلم استرچ به عنوان لایه سلفونی می باشد که شما می توانید برای سلفون پیچی انواع لوازم برقی، شیشه‌ های نوشابه و… از این فیلم استفاده کنید. رول های استرچ به گونه ای می باشد که شما می توانید با قرار دادن فیلم استرچ بر روی جایگاه مخصوص در نظر گرفته شده بر روی استرچ پالت بسته بندی محصولاتی را به گونه ای انجام دهید که علاوه بر این به محافظت از محصولات کمک کنید از نفوذ گرد غبار، آب، رطوبت و... به داخل بسته بندی جلوگیری کنید. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نایلون انتخابی برای بسته بندی باید به گونه ای باشد که شفاف، ضدبخار باشد و قابلیت تنظیم اکسیژن مواد مورد نظر را داشته باشد. میزان کشسانی فیلم استرچ به گونه ای می باشد که می‌ تواند تا 4 برابر طول اولیه برسد. هر چقدر که میزان کشسانی نایلون بیشتر باشد باعث می شود تا هنگام بسته بندی محصولات میزان مصرف نایلون کاهش پیدا کند و استحکام بیشتری را ایجاد کند.

فیلم استرچ چیست؟

کارخانه ها و کارگاه هایی که در زمینه تولید و عرضه محصولات مختلف در حال فعالیت هستند برای این که بتوانند محصولات تولیدی خود را سالم به دست مصرف کنندگان برسانند باید برای محصولات خود بسته بندی مناسبی را انتخاب کنند. هم چنین برای این که بتوانند بدون دردسر و آسیب دیدن آن ها را جا به جا کنند بهتر است بر روی پالت قرار داده شوند. در مواردی که محصولات به صورت ثابت بر روی پالت قرار می گیرند که محصولات قرار داده شده بر روی پالت محکم شده و به هیچ وجه تکان نخورند. به همین خاطر در مرحله پایانی بسته بندی استرچ پالت بند بر روی محصولات موجود بر روی پالت کشیده می شود تا جا به جایی و حمل و نقل محصولات را راحت تر کند.

کاربرد فیلم استرچ پالت 

  • بسته‌ بندی صنایع و تولیدات: امکان بسته‌ بندی جعبه‌ ها، کارتن‌ ها، بسته‌ ها و برخی محصولات صنعتی را برای شما فراهم می کند. (بسته‌ بندی محصولات غذایی، آشامیدنی و داروسازی)
  • حمل و نقل بارها: در صنعت حمل و نقل، بسته‌ بندی ایمن و محکم بارها بسیار مهم است. فیلم استرچ پالت به عنوان یک روش کارآمد و اقتصادی برای بسته‌ بندی بارها به‌ کار می‌ رود تا بارها در طول حمل و نقل محافظت شوند و خطر آسیب‌ های محتمل را کاهش دهد.
  • صنعت لجستیک و انبارداری: فیلم استرچ پالت روشی مؤثر برای بسته‌ بندی بارها در انبارها و در هنگام بارگیری و تخلیه کالاها از انبارها می باشد. این کار، به مدیریت بهتر فضا، کاهش خسارت‌ها و افزایش بهره‌ وری در صنعت لجستیک کمک می‌ کند.
  • حفاظت از محصولات در فروشگاه‌ ها: در فروشگاه‌ ها و مراکز خرده‌ فروشی، استفاده از فیلم استرچ پالت به عنوان پوششی برای محصولات و کارتن‌ ها می‌ تواند به حفاظت از آن ها در مقابل آسیب‌ ها کمک کند.
  • تثبیت بار بر روی پالت: فیلم استرچ پالت به تثبیت بارها بر روی پالت‌ ها هنگام بسته‌ بندی و حمل و نقل کمک می کند تا هنگام جا به جایی دچار مشکل نشوند و سالم به مقصد برسند.
  • تولید کنندگان کاشی، سرامیک، آجر و بلوک‌ سیمانی
  • اسباب بازی
  • تولید لوله و شیلنگ
  • تولید کاغذ دیواری
  • قاب‌ های چوبی و پلی استر
  • خودروسازی، سپر سازی و قطعه سازی
  • لوازم آشپزخانه
  • پالت‌ بندی
  • رنگ سازی
  • تولید چسب و رزین
  • کامپیوتر و لوازم جانبی

انواع فیلم استرچ

انواع نایلون استرچ

استرچ غذایی امکان بسته بندی انواع مواد غذایی اعم از گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات و… را برای شما فراهم می کند.
استرچ مبلمان بسته بندی مبلمان و میز را توسط این فیلم برای شما فراهم می کند.
استرچ صنعتی

امکان بسته بندی کالاهای صنعتی و کشاورزی را برای شما فراهم می کند.

استرچ سیلاژ امکان بسته بندی علوفه دام ها را برای شما فراهم می کند.
استرچ پالت بند امکان بسته بندی انواع پالت، بلوک، بلوک سبک و… را برای شما فراهم می کند.
استرچ فرودگاهی

استرچ پالت فرودگاهی که امکان بسته بندی کیف، ساک، چمدان و دیگر محموله های مسافرین را برای شما فراهم می کند تا در برابر آلودگی ها دچار مشکل نشود و به خاطر قرار گرفتن در معرض فشار باز نشوند. (گزینه ی مناسبی برای استفاده در دفاتر خدمات حمل و نقل و باربری می باشد.)

نحوه استفاده از فیلم استرچ به چه صورتی می باشد؟

فیلم استرچ دستی

فیلم استرچ دستی به گونه ای می باشد که برای بسته بندی محصولات باید اپراتور رول استرچ را دور بسته مد نظر شما بپیچد. به همین خاطر توصیه می کنیم برای بسته بندی در شیرینی‌ پزی، آشپزی، محصولات باغی مانند سبزیجات و… از این فیلم استفاده شود. با توجه به این که قرار است کشش با نیروی دست انجام می‌ گیرد، رول‌ ها باید دارای کشش و لطافت خاصی باشد. مدت زمانی که طول می کشد با استفاده از این فیلم محصولات را بسته بندی کنید به نسبت دیگر مدل ها بیشتر می باشد و به نیروی انسانی بیشتر نیاز خواهید داشت. با توجه به دستی بودن این فیلم گزینه ی مناسبی برای استفاده در استرچ پالت دستی می باشد.

رول استرچ ماشینی

رول استرچ ماشینی گزینه ی مناسبی برای انتخاب و استفاده در استرچ پالت فرودگاهی، دستگاه استرچ پالت صفحه گردان، دستگاه استرچ پالت دروازه ای و… می باشد. انتخاب این رول بیشتر برای استفاده در صنایع گزینه ی مناسبی می باشد و سرعت بسته بندی محصولات را افزایش می دهد.

مزایای انتخاب فیلم استرچ برای بسته بندی

  • از نفوذ گرد و خاک، آلودگی، رطوبت و... به داخل بسته بندی محصولات جلوگیری می کند.
  • با توجه به این که بر روی بدنه محصول می‌ چسبد سبب افزایش مقاومت بسته‌ بندی می‌ شود.
  • به خاطر این که مقاومت زیادی دارد به خوبی در برابر پاره شدن و سوراخ شدن مقاومت می کند و دلیل این موضوع به این خاطر می باشد که ضریب کشش در فیلم استرچ بالا می باشد.
  • قیمت چندانی ندارند و سببکاهش قابل توجه در بسته‌ بندی می‌ شوند.

فاکتورهای مهم هگام خرید فیلم استرچ

توجه به دو نکته ای که در ادامه به آن اشاره می کنیم به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نایلون استرچ پالت را برای خرید انتخاب کنید.

  • در مواردی می توان گفت که فیلم استرچ کیفیت مرغوب را دارد که دارای مقاومت در برابر کشش و پارگی باشد چسبندگی مناسبی داشته باشد.
  • توصیه می کنیم برای خرید از همکاران ما در شیرزاد صنعت کمک بگیرید تا بتوانید بهترین رول را برای خرید انتخاب کنید. این گروه صنعتی به عنوان یکی از تولید کنندگان فیلم استرچ می باشد.

تفاوت فیلم استرچ و شیرینگ در چیست؟ (از نظر کاربرد)

با توجه به این که فیلم شیرینگ شکل‌ پذیری بیشتری دارد بهترین گزینه برای استفاده در بسته بندی صنایع و لوازم سنگین می باشد. پس می توانید بسته بندی محصولات مختلفی اعم از قوطی‌ های رب، بطری‌ های بزرگ و کوچک آب، نوشابه‌ های پلاستیکی و... را با استفاده از این فیلم انجام دهید. انتخاب این فیلم به این خاطر می باشد که با حرارت دیدن کاملاً شکل محصول را به خود می گیرند و از جا به جا شدن محصولات داخل بسته بندی جلوگیری می کند. در مورد تفاوت موجود در بین فیلم استرچ و فیلم شیرینگ باید بگوییم که مربوط به امکان حک برند و طرح‌ های تبلیغاتی می باشد. فیلم شیرینگ بیشتر در ساخت نایلون‌ های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد. ضخامت فیلم استرچ ضخامت کمی دارد و شما می توانید برای بسته‌ بندی مواد غذایی استفاده می شود. در صورتی که ضخامت زیادی داشته باشد امکان بسته‌ بندی لوازم منزل، مبلمان، کارتن و… را برای شما فراهم می کند.

خط تولید فیلم استرچ

با توجه به این که استرچ های صنعتی ضخامت بسیار کمی دارد برای تولید این فیلم ها نمی توان از مواد اولیه درجه 2 و 3 استفاده کرد. افرادی که خط تولید فیلم استرچ را در کسب و کار خود دارند جهت تولید فیلم های استرچ از 97% مواد اولیه پلی اتیلنی خطی و 3% چسب استفاده می شود که فقط دلیل افزایش کیفیت نوع دستگاهی است که تولید فیلم های استرچ را انجام می دهد، فیلم های استرچ با 2 روش تزریقی و دمیدنی تولید می شود. در مورد ترکیبات مواد اولیه انتخاب شده برای تولید فیلم استرچ باید بگوییم که از نوع پلاستیک می باشد و به همین خاطر امکان تولید استرچ پالت بند با مشخصات، دستور کار و ترکیبات اختصاصی بدو وجود هیچ گونه محدودیتی برای شما فراهم شده است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید